Vlamingen met een wijndomein in Frankrijk

In het tijdschrift “Onze Chef” (een tijdschrift van de Vereniging van Vlaamse Grootkeukens), editie februari 2013, verscheen een artikel rond Clos des Frères van de hand van Lucien De Groote.

“In de reeks ‘Vlamingen met een wijndomein in Frankrijk’ bespreken we vandaag ‘Clos des Frèr(es)’ van Erwin en Française Devriendt-Lefevere uit Gent. Erwin Devriendt- CEO van Solidariteit voor het Gezin – ontvangt mij in het passende kader van een mooie degustatieruimte van zijn organisatie Erdev-Consulting BVBA.

In zijn jeugd was Erwin voorbestemd om sportman/ toptennisser te worden, in de jeugdreeksen schopte hij het tot kampioen van Vlaanderen. Problemen met de gezondheid beslisten er echter anders over. Studeren was de boodschap, meer bepaald sociologie aan de universiteit. Later ondernam Erwin samen met zijn zijn echtgenote Française, een eerste reisje naar de kastelen van de Loire. De overal aanwezige ‘Visite des Caves’ trok, naast de pracht en geschiedenis van de kastelen, hun aandacht. In een klein verwaarloosd domein in Mantlouis zetten ze betden hun eerste stappen in de wereld van de wijn. Gèimponeerd door de krijtrotsen en uiteraard de wijn zelf, keerden ze terug met 200 flessen in hun R5. De interesse was gewekt en via Wilfried Lissens, Roland Verbraeken en Etienne Van Steenberge werd de wijnpassie nog verder aangewakkerd.”

Het volledige artikel kan u hier lezen:

Onze Chef – Clos des Frères